Doğal Yöntemlerle Destekleyici Tedaviler

Ozon Terapi

• Ozon Terapi
    • Ozon Nedir?

Ozon üç oksijen atomundan oluşan bir kimyasal bileşiktir (O3). İki atomlu normal atmosferik oksijenin (O2) çok yüksek enerji taşıyan bir şeklidir. Böylece bu iki çeşit molekülün yapıları birbirinden aşağıdaki gibi farklıdır:

Çok güçlü okside etme ve çok etkili dezenfekte etme özelliği sayesinde, Dünya çapında içme suyu sağlayan arıtma tesislerinde mikrop öldürücü olarak kullanılır.

Ozonon Özellikleri ve Etkisi

Medikal ozonun iyi bilinen bactericidal, fungicidal ve anti viral özelliği sebebiyle, enfekte olmuş yaraların dezenfeksiyonunda ve ayrıca bakteri ve virüslerin sebep olduğu hastalıkların tedavisinde yaygın kullanım sahası da kullanılır.

Kan dolaşımını artırma yeteneği, dolaşımla ilgili bozuklukların tedavisinde ve organik fonksiyonların yeniden canlandırılmasında ozonu çok değerli kılar.

Düşük dozlarda kullanıldığında, vücudun direncini artırır diğer bir deyişle ozon bağışıklık sistemini aktive eder.

Ozon sayesinde oluşan bu aktivasyona cevap olarak, vücudun bağışıklık sistemini hastalıklara direnmek için kullanılır. Medikal ozonun, özellikle bağışıklık sisteminin zayıf olduğu ve bozuk olduğu hastalara uygulanmasında özellikle çok başarılı sonuçların alınmasına yol açar.

Kullanıldığı Hastalıklar Endikasyonlar

1-Dolaşım bozukluklarının tedavisi ve geriatride. Arteriyel, venöz ve lenfatik dolaşım bozukluklarında.

Virüslerin sebep olduğu hastalıkların örneğin karaciğer hastalıklarından hepatitler, uçuklar (herpes).

2-Anti aging

3-Ağrı tedavisinde

4-Zor iyileşen enfekte yaralarda ve enflamatuar hastalıklarda örneğin bacaklardaki açık yaralar (ulcus cruris)

5-Enflamatuar barsak hastalıkları (ülseratif kolit, proktit ve chron)

Yanıklar, haşlanma ve enfekte yaralar, mantar enfeksiyonları

6-Kanser tedavisinde ilave ya da tamamlayıcı olarak ozon bağışıklık sistemini güçlendirici olarak düşük dozlarda “majör otohemoterapi” formunda veya “minör otohemoterapi” olarak kullanılır.

Dolaşım Bozuklukları

Arteriel dolaşım bozukluklarında diğer semptomların yanı sıra bacaklarda meydana gelen hissizlik ve rahatsızlıkların tedavisinde.

Anti Aging

İş hayatındaki stres, yoğun çalışma temposu, zihinsel ve bedensel yorgunluk ozon (O3) tedavisine çok iyi yanıt verir. Ozonun kırmızı ve beyaz kan hücrelerinin metabolizma aktivasyonu ile genel iyilik hali ile kişiler kendilerini yenilenmiş hissetmektedirler. Serbest radikallerle mücadele.

Yaşlı Kişilerde Önlem ve Tedavi

Yaşlı kişiler ozon tedavisine oldukça iyi yanıt verirler. Bütün klinik avantajlarının yanı sıra oksijenin dokular tarafından daha iyi kullanımını sağlar, bağışıklık sistemini harekete geçirir ve vücudun kendi antioksidanlarını ve serbest radikallere karşı savaşan hücreleri harekete geçirir.

Kanser

Kanser hastalarında ozon tedavisi tamamlayıcı tedavi olarak oldukça başarılıdır. Burada ozonun immun sistem (bağışıklık sistemi) aktivasyonunda kullanmaktayız-düşük dozlarla. İmmun hücreler – örneğin lenfositler, yardımcı ve baskılayıcı hücreler, lenfositler ve natural killer hücreler (katil hücreler) – cytokin denilen interferonu da içeren haberci proteinleri üretmek için ozonun başlattığı biyolojik reaksiyonlar yoluyla aktif hale getirilir. Aslında, ozon vücudun kendi interferon ve interlökinlerini artan miktarlarda üretmesini sağlar. Ozonlanmış kanın hastaya verilmesiyle, pozitif olarak artan bir immün reaksiyonu başlatılır, bu aynı zamanda vücudun genel direncinin ve zindeliğinin artmasına katkıda bulunur.

Cilt Mantarları ve Enfekte Cilt Lezyonları

Ozonun mantar ve bakterileri yok edici özelliği, 100 yıl boyunca içme suyunun arıtılmasında başarılı bir şekilde kullanıldı. Bu özellikleri, inatçı deri humusları ve mantarlarla savaşmakta tıbbi ozonu çok etkili bir tedavi ajanı yapar, özellikle bakteriyel enfeksiyonlu ayaklar, gövdedeki mantar enfeksiyonları, mukozaların fungal / mycotic enfeksiyonları.

Bağırsak Hastalıkları: Proktitis ve Kolit

Enflamasyonlu bağırsak hastalıklarında özellikle erken dönemde rektal Ozon gazı üflenmesi şeklinde yapılan lokal uygulamanın çok yararlı olduğu kanıtlanmıştır.

Virüslerden Kaynaklanan Hastalıklar

Herpes simplex (facial herpes), herpes zoster (shingles) Uçuğun her iki tipi, virüsler tarafından oluşur. Dudakların uçuğu (herpes labialis), sık sık tekrar eden ve nahoş bir hastalıktır, çok başarılı bir şekilde diğer tıbbi metodlarla ozonun kombinasyonu şeklinde tedavi edilir.

Herpes zoster veya padavralara, ozonla tamamlayıcı uygulama faydalıdır, ozonlu su kompresleri ve ozonlu kan transfüzyonu şeklinde iki farklı yoldan tedavi edilebilir.

Karaciğer Enflamasyonu

Karaciğerin enflamasyonu, tıbbi ozon için klasik tedaviler arasında sayılır. Hepatit A (HVA=hepatitis virüs A) diğerlerine göre problemsiz ve tamamen iyileşebilirken, virüsün diğer şekli , hepatit B (HVB=hepatitis virüs B), sıklıkla kronik bir şekilde seyreder. Burada klasik tıbbi tedavi metodlarına ilave olarak, ozonlu kan transfüzyonu ya da rektal yolla ozon / oksijen gazının kontrollü bir şekilde verilmesi ile başarılı sonuçlar alınmıştır. Aynı yöntemler ayrıca kuluçka süresi yıllar süren ve kronikleşene kadar bir karaciğer hastalığı olarak teşhis edilemeyen hepatit C hastalığına da uygulanır.

Enflamasyonlu ve Dejeneratif Eklem Hastalıkları

Enflamasyonlu eklem hastalıklarını üç evreye ayırdığımızda, özellikle evre 1 ve 2, bir başka deyişle ağır kemik deformasyonlarının olmadığı durumlar, medikal ozon uygulamalarına cevap verir. Bağışıklık sistemini güçlendirme ve kıkırdak metabolizmasını aktive etme özelliklerine ek olarak burada ozonun tamamıyla antienflamatuar özelliğinden faydalanıyoruz.

Artritik / Romatizmal Durumlar – Kronik Poliartritler

Adele ve eklem romatizması. Gout ve diğer romatizmalı rahatsızlıklarda.

Tedavi Amaçlı Ozon

• Bağışıklık sistemini güçlendirmek