Beslenme – Diyet Ve Fitoterapi

Fitoterapi

• Fitoterapi
    • Bitkiler çok eski zamanlardan beri hem vitamin ve mineral kaynağı hem de hastalıkların tedavisi için kullanılmış mucizevi canlılardır. İnsanların ilk zamanlarından beridir bitkilerin insan yaşamı üzerinde pozitif bir etkisi olmuştur. İşte bu bakımdan, fitoterapi  en basit anlamıyla “bitkilerle tedavi” anlamına gelir. Geleneksel bilgilerle bilimin birleşmesi sayesinde ortaya çıkmıştır. Bitkilerin tamamının ya da bir kısmının kullanılarak ilaçlar hazırlanması ve bu sayede hastalıkların önlenmesi veya tedavisi şeklindedir. Zaten fitoterapide kullanılan bitkilere de şifalı bitkiler denir.

Bitkilerle tedavi insanlık tarihi kadar eski bir olaydır. Fitoterapinin başarısı bu uygulamanın en yumuşak şekilde uygulanması ve uygulamanın sabırla sonuçlanmasına dayanıyor. Alternetif tıp yöntemlerinden biri sayılan fitoterapi Dünya Sağlık Örgütü tarafından da Homeopati gibi onay gören tedavi biçimlerinden biri sayılabiliyor. Hatta fitoterapi sayesinde modern tıbbın çare bulamadığı birçok kronik hastalığa dahi tedavi bulunmuş durumda.

Şifalı olarak kategorize ettiğimiz bitkiler, doğru şekilde kullanıldığında vücudun bozulmuş dengelerini düzeltebilmektedir. Gezegenimizdeki tüm enerji kaynaklarının özü güneştir. Bu bitkilerde güneşteki enerjinin vücudumuz tarafından kullanılabilir. Fitoterapi de tüm bu bitkilerin faydalarından istifade etme amaçlı olarak uygulanan bir tedaviler bütünü olarak adlandırılabilir.

• Fitoterapinin Faydaları
      • Fitoterapi tek başına bir tedavi yöntemi değil, aslında yardımcı bir tedavi yöntemidir. Fitoterapinin başarısı bitkilerle modern bilimin birleştirilmesi sayesindedir.
      • Fitoterapi yalnızca hastalık tedavsinde değil, vücudun desteklenmesinde de kullanılır. Fito terabi sayesinde vücudun direnci artar ve hastalıklara karşı görünmeyen bir koruma kalkanı oluşur.
      • Fitoterapi kronik yorgunluğun önüne geçerek, vücuda zindelik katar.
      • Fitoterapi sayesinde vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineraller
  • Fitoterapi ve İlaç Ortaklığı
    • Günümüzde birçok dış etmene maruz kalıyoruz. Hatta yediklerimiz bile güvenli değil. Kimya sanayisinin gelişmesi nedeniyle bugün hemen her şey yapay olarak üretilebiliyor. Takviye olarak kullanılan ilaçlar ve hormonlar da cabası. Üstelik değişen genetik mühendisliği de unutmayalım. Yediklerimizin birçoğu genetik müdahale görmüş gıdalara dönüştü. Bu tarz dış müdahalelerle soframıza gelen yiyeceklerin alerjiden bağışıklık sistemi bozukluklarına kadar birçok soruna yol açtığı artık tıp dünyasının da reddetmediği bir gerçek olarak kabul görüyor. İşte tüm bu sebepler, insanların doğal beslenmeye ve organik gıdalara yönelmesine neden oluyor. Elbette bu durumlardan ilaç sanayisi de etkilenerek yapay kimyasallar yerine bitkilerden elde edilen kimyasalları tercih etmeye başladı. Bugün dünya üzerindeki tüm ilaçların içeriğinin % 25 ila % 30’unun bitkilerden oluştuğu tahmin ediliyor.

• Bitkilerin Yan Etkileri Var Mı?
    • Tedavi amacıyla üretilmiş olan ilaçlar çeşitli toksik maddeler içerir. Bu da alerjik reaksiyonlara ve hemotolojik yan etkilere neden olabilir. Özellikle ilaçların uzun süre kullanılması durumunda bu yan etkiler de artabiliyor. Şifalı bitkiler ile yapılan tedavi bu noktada önemini çok daha fazla ortaya çıkarıyor. Çünkü şifalı bitkilerde, yan etkiye neden olabilen kimyasalların etkisini ortadan kaldıran maddeler de bulunuyor. Dolayısıyla biyolojik bakımdan insan vücudu ile çok daha uyumlu olabiliyor. Örneğin kansızlık tedavisinde kullanılan ilaçların pek çok yan etkisi mevcut. Fakat kansızlık tedavisinde kullanılan bitkinin hiç bir yan etkisi yok. Çok uzun süreli tedavilerde dahi bitkilerin faydasından güvenle istifade edilebiliyor.

• Şifalı Bitkiler Nasıl Hazırlanır?
    • Şifalı bitkiler kullanılarak uygulanan tedavi iki etapta değerlendirilmelidir. Bunların ilki semptomların izolesi için müstahzar ilaçlar kullanılarak uygulanan tedavidir. Ardından şifalı bitkiler kullanılarak uygulanan ve daha uzun süreli olan ikinci etaba geçilmelidir. Bu sayede bir yandan uzun süreli ilaç kullanımının zararları ortadan kaldırılmış, diğer yandan ilaçların yan etkileri de olabildiğince azaltılmış olmaktadır.

Şifalı bitkiler kullanarak evde bir ilaç hazırlamak kesinlikle bilgi gerektirir. Genellikle bitkinin suya daldırılması ve içerisindeki etken maddenin suya geçmesinin sağlanmasıdır. Su  hasta tarafından içilir ve böylece bitkinin etken maddesinden hasta istifade etmiş olur. Ancak bazı bitkilerin etken maddesini suya salması için kaynatılması gerekir. Bazı bitkilerin de kurutulması gerekmektedir. Hangi bitkinin nasıl kullanılması gerektiğinin çok iyi bilinmesi gerekir.

İşte bu nedenle şifalı bitkiler kullanılarak uygulanan tedavi bilinçli ve bilgili kişiler tarafından uygulanmalıdır. Sağlığın korunması için de bilinçli bir tedavi uygulaması şart. Bir örnek vermek gerekirse, halk arasında yaygın şekilde kullanılan sinameki bitkisinden söz edebilirim. Kabızlık problemine iyi gelen bir bitkidir. Ancak uzun süre kullanıldığında bağırsak tembelliğine ve kalın bağırsak hastalıklarına neden olmaktadır.